ABRA – franczyza sposobem na własny biznes

Kilka miesięcy temu pisaliśmy o firmie Abry S.A. oraz jej sklepach meblowych. Te artykuł jest niejako rozwinięciem wcześniej opisanego tematu, uzupełnieniem informacji i skupieniem się przede wszystkim na uruchomieniu franczyzy.

Osoby, które chcą prowadzić sklep meblowy wcale nie muszą mieć doświadczenia w branży meblarskiej. Ważniejsze od doświadczenia w tej branży jest doświadczenie nabyte w obszarze zarządzania firmą i personelem, a przede wszystkim zapał i pełne zaangażowanie w pracę. Duże sklepy, w tym przypadku Abry szkoli oraz wprowadza swoich partnerów franczyzowych w tajniki branży meblarskiej. Decydując się na współpracę z siecią, w ramach systemu franczyzobiorca otrzymuje m.in.:

  • pełne wsparcie organizacyjne
  • pakiet specjalistycznych szkoleń
  • projekt aranżacyjny salonu
  • działania promujące otwarcie sklepu
  • atrakcyjne narzędzia reklamowe
  • odpowiedni system informatyczny do obsługi zamówień
  • niską, miesięczną opłatę franczyzową
  • atrakcyjne ceny produktów i terminy płatności
  • wyłączność terytotrialną

Opłaty i koszty. Sklep meblowy nie musi oznaczać dużych wydatków inwestycyjnych, o czym wspomnieliśmy na początku. Niedawno Abry wprowadziła nowy system opłat franczyzowych. Zmiana dotyczy głównie tego, że nowi partnerzy zostali zwolnieni z jednorazowej opłaty wstępnej za przystąpienie do sieci (do tej pory wynosiła ona 30 tys. zł) i stanowiła znaczną część inwestycji. Zastąpiono ją nowymi opłatami, które regulowane są w trybie miesięcznym i wynoszą:

  • przy posiadaniu 1 sklepu franczyzowego – 500 zł netto
  • przy posiadaniu 2 sklepów franczyzowych – 350 zł netto
  • przy posiadaniu 3 sklepów franczyzowych – 200 zł netto
  • przy posiadaniu 4 sklepów franczyzowych – zwolnienie z tej opłaty

Koszty adaptacji, wyposażenia i oznakowania sklepu to wydatek ok. 90 tys. zł, a pierwsze zatowarowanie – na które franczyzobiorca otrzymuje nieoprocentowany kredyt – to wydatek rzędu 100 tys. zł. Dodatkowo należy zaznaczyć, że Abry nie pobiera opłaty marketingowej.

Jak podaje firma w ciągu roku działalności systemu franczyzowego Abry już trzech partnerów po sukcesie swojego pierwszego sklepu zdecydowało się na uruchomienie kolejnego salonu. O sukcesie decyduje przede wszystkim wiedza, doświadczenie, zasoby logistyczno-marketingowe franczyzodawcy oraz zaangażowanie i praca franczyzobiorcy. Czyli aby odnieść sukces, muszą na to ciężko pracować obie strony.

Istotne znaczenie ma sama lokalizacja i atrakcyjność obiektu. W tym przypadku sklep meblowy wymaga lokalu o powierzchni 600-700 m2. Lokal ten powinien znajdować się na parterze oraz posiadać miejsca parkingowe. Ważne, aby lokalizacja była w pobliżu sklepów z asortymentem dla domu.

Asortyment. W takim sklepie meblowym istotne jest aby asortyment była jak najszerszy. W tym przypadku franczyzobiorca ma zapewnione mocne wsparcie. Oferta produktowa Abry skierowana jest do największej w Polsce grupy docelowej oraz jest dopasowana do bieżących tendencji rynkowych. Zawiera ona najpopularniejsze grupy towarowe, po to aby na tej kilkusetmetrowej powierzchni potencjalny klient mógł wybrać dla siebie jak najbardziej dopasowaną ofertę. Wiele spośród oferowanych mebli produkowana jest wyłącznie dla sieci Abry Franczyzobiorca korzysta z centrów logistycznych i internetowego systemu realizacji zamówień.

Korzyści dla franczyzobiorcy:

  • oferta produktowa skierowana do największej w Polsce grupy docelowej i dopasowana do bieżących tendencji rynkowych
  • szybka reakcja na zmiany rynkowe (również lokalne) poprzez elastyczne dostosowywanie kolekcji
  • wyłączność produktowa w wielu grupach towarowych
  • pełna dostępność mebli ze stałej kolekcji
  • szybka realizacja zamówień
  • transport mebli z wykorzystaniem profesjonalnego taboru
  • informacja on-line dotycząca realizacji zamówień i reklamacji
  • niskie ceny produktów wynikające z udziału w dużej grupie zakupowej
  • ciągłość dostaw
  • dobra jakość produktów

System franczyzowy Abry zakłada uruchamianie sklepów w miastach od 20 do 100 tys. mieszkańców, a franczyzobiorcy otrzymują wyłączność terytorialną. Współpraca z firmą ABRA daje możliwość dołączenia do największej nieproducenckiej sieci sklepów meblowych oraz korzystania z wieloletniego doświadczenia branży meblowej. 

Na dzień 22.08.2012 firma posiada 82 sklepy własne (w 70 miastach) oraz 8 placówek partnerskich.

Więcej informacji na powyższy temat na stronie internetowej www.abra-meble.pl/franczyza

Jeśli chciałbyś się sprawdzić w tym konkretnym biznesie, masz pomysł jak go rozwinąć podajemy dane firmy i zachęcamy do kontaktu.

Abra S.A.
ul. Łagiewnicka 33a
30-417 Kraków
Dział Rozwoju Sieci
Tel. (12) 296 83 11
Mobile: + 48 691 450 478
Fax: (12) 290 71 60
e-mail: franczyza@abra-meble.pl

 

Adres internetowy: meble-abra.pl

Zdjęcia: meble-abra.pl

 

Podobne artykuły:

ABRA – sklepy meblowe

Zarabiaj sprzedając niecodzienne meble

Outsourcing – czy to się naprawdę opłaca?

Zamiana kanap pomysłem na biznes

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top