Jesteś może wizjonerem tak jak Bill Gates, czy może polepszaczem jak Anita Roddick, założycielka sklepu the Body Shop, który od niedawna jest na polskim rynku?
Twój przedsiębiorczy typ osobowości składa się zarówno z Twoich cech charakteru, jak i z cech koniecznych do prowadzenia własnej działalności. Jeżeli dobrze zrozumiesz swoją osobowość, na pewno skorzysta na tym Twoja firma. Pozwoli Ci to też na takie dobranie pracowników, żeby ich cechy uzupełniały Twoje, lub zastępowały cechy, których nie posiadasz.
Na podstawie teorii Enneagram’u powstało 9 typów osobowych. Poznanie ich i dobranie odpowiedniego rodzaju działalności pomoże osiagnąć sukces, a co również ważne pozwoli czerpać z prowadzenia własnej działalności przyjemność.
Zobacz z kim dzielisz podobną osobowość i zajrzyj na strony internetowe, żeby zaczernąć inspiracji i odnieść sukces!
1. Polepszacz
Jeżeli identyfikujesz się z tym typem osobowości, oznacza to, że postrzegasz prowadzenie własnej działalności jako sposób na polepszanie świata. Twoje motto brzmi: Firmy działające w zgodzie z naturą i z obyczajami będą nagrodzone za działanie w tzw. słusznej sprawie.Polepszacze posiadają umiejętność prowadzenia firmy w branżach, w których etyczne działanie jest w cenie.
Uważaj: Jesteś perfekcjonistą i możesz mieć tendencję do zbytniego krytykowania swoich pracowników i klientów.
-> Przykład przedsiębiorcy: Anita Roddick, założycielka The Body Shop. www.uk.thebodyshop.com
2. Doradca
Ten typ osobowości służy zawsze pomocą i radą klientom. Jego motto to: klient ma rację i należy zrobić wszystko żeby go zadowolić. Firmy zakładane przez doradców działają najczęściej w sektorze usług i są skoncentrowane na klientach.
Uważaj: Doradcy mogą za bardzo skoncentrować się na potrzebach klientów i wymaganiach rynku, a nie na swoich oczekiwaniach, co może negatywnie wpłynąć na zapał do pracy.
-> Przykład przedsiębiorcy: John W. Nordstrom, założyciel firmy Nordstrom. nordstrom.com
3. Gwiazda
Jak sama nazwa wskazuje, działalność przedsiębiorstwa skoncentrowana jest wokół charyzmy i energii jednej osoby. Osoby te budują najczęściej nie markę firmy, a swój własny wizerunek.
Uważaj: Masz skłonność do złych praktyk wobec konkurencji, możesz być pracocholikiem.
-> Przykład przedsiębiorcy: Donald Trump, CEO Trump Hotels & Casino Resorts. trumpcasinos.com, trump.com
4. Artysta
Ten typ osobowości posiadają osoby zdystansowane, ale jakże kreatywne. Pożądany wszędzie tam, gdzie liczy się innowacyjność i świeże spojżenie np. Projektowanie witryn internetowych, czy w agencjach reklamowych. Jeżeli jesteś typem artysty masz tendencję do budowania firmy wokól niespotykanych talentów i własnej kreatywności.
Uważaj: Możesz być zbyt wrażliwy na zdanie klientów (nawet jesli krytyka jest konstruktywna, .
-> Przykład przedsiębiorcy: Scott Adams, Twórca komiksu Dilbert. dilbert.com
5. Wizjoner
Firma stworzona przez wizjonera ma często u podstawy myśli i przewidywania dotyczące przyszłości. Cechujesz sie ogromną ciekawością dotyczącą otaczającego cię świata.
Uważaj : Wizjonerzy mogą być zbyt skoncentrowani na marzeniu, a przez to ich sen może okazać się mało realny. Za wizją musi podażać działanie.
-> Przykład przedsiębiorcy: Bill Gates, załozyciel MicroSoft Inc. microsoft.com
6. Analityk
Jeżeli prowadzisz biznes, który skoncentrowany jest na rozwiązywaniu problemów w systematyczny sposób, to cechujesz się tym własnie typem osobowosci . Cechy te świetnie sprawdzają się w dyscyplinach naukowych, technicznych jak i komputerowych.
Uważaj: Naucz się współpracowac z innymi.
-> Przykład przedsiębiorcy: Gordon Moore, załozyciel firmy Intel. intel.com
7. Kula ognia
Firma założona I prowadzona przez tę osobowość jest pełna życia, energii I optymizmu. Twoja działalność pozytywnie nastraja innych, a klienci mają pewność, że powierzone Ci zadania zostaną wykonane rzetelnie, choć z przymrużeniem oka.
Uważaj: Możesz wziąć na swój zespół zbyt dużo obowiązków.Staraj się zachować równowagę pomiędzy swoją impulsywnością, a planowaniem strategii firmy.
-> Przykład przedsiębiorcy: Malcolm Forbes, wydawca Forbes Magazine. forbes.com
8. Bohater
Masz niesamowitą chęć I zdolności, żeby porowadzić swoją firmę I sprostać wszystkim wyzwaniom. Ta osobowość jest esencją przesiębiorczości, a jej misją jest tworzenie wielkich światowych korporacji.
Uważaj: Składanie obietnic bez pokrycia I używanie siłowych rozwiązań w drodze do celu nie jst opłacalne. Zeby osiągnąć sukces, musisz wierzyć w swój talent przywódczy i pomagac innym członkom zespołu.
-> Przykład przedsiębiorcy: Jack Welch, CEO GE. ge.com
9. Uzdrowiciel
Jeżeli jesteś uzdrowicielem swojej firmie zapewniasz harmonię I równowagę. Twój wewnętrzny spokój daje ci siłę, żeby przetrwać burzliwe czasy i zrealizować swoje marzenia.
Uważaj: Z uwagi na chęć dbania I uzdrawiania biznesu możesz stracić kontakt z rzeczywistością. Stwórz scenariusz działania, który sprawdzi się w trudnej sytuacji.
-> Przykład przedsiębiorcy: Ben Cohen, współzałożyciel Ben & Jerry’s Ice Cream. benjerry.com
Każdy z Was może odnieść sukces w otoczeniu biznesowym. Jeżeli wiesz, które cechy twojego chrakteru dają ci siłę i wyróżniają cię na tle innych, możesz użyc ich jako pewngo rodzaju kompass, przy wyznaczaniu kierunku rozwoju firmy. Jeżeli chcesz stworzyć zgrany zespół znajomość własnych cech i cech towarzyszy jest wprost nieoceniona!
Na podstawie artykułu : sbinformation.about.com/cs/development/a/personality.htm