Wynik ich prac to rzeczowe podsumowanie kim w rzeczywistości są przedsiębiorcy i co pozwoliło im na rozkwit.
- Przedsiębiorcy okazali się ludźmi o wysokim poziomie edukacji aż 95% z nich posiada dyplom licencjacki, a 47% może pochwalić się wyższymi tytułami.
- Większość z nich jest lepiej wykształcona niż ich rodzice. Tylko 50% ojców i 34% matek przedsiębiorców skończyło edukację na poziomie licencjata lub wyższym.
- Aż trzy czwarte respondentów zawsze w liceum było w czołówce klasy, a ponad połowa zaliczała się do grona 10% najlepszych uczniów.
- Ich osiągnięcia w collegu nie wyglądały już tak różowo. Tylko jedna trzecia znalazła się gronie najlepszych studentów.
- Większość biznesmenów wywodziła się z tzw. klasy średniej. 35% z jej wyższej warstwy a 40% z niższej. Rodzice 22% wykonywali prace fizyczne. Tylko 1% przedsiębiorców przyznał się do bardzo bogatej lub wyjątkowo biednej rodziny.
- Przeciętny respondent nie jest najstarszym dzieckiem w rodzinie. Pochodzi też z rodzin wielodzietnych i ma średnio 3 rodzeństwa.
- 70% rozmówców w momencie zakładania pierwszej firmy było w formalnym związku. 5 % było rozwiedzionych, owdowiałych lub w separacji.
- W tym samym czasie 60% przedsiębiorców miało już jedno dziecko, a kolejne 40% miało już ich dwoje lub więcej.
- 50% respondentów nie było dziećmi przedsiębiorców.
- 50% założycieli przedsiębiorstw myślało o tym już w college. Jedna trzecia z nich nie miała wtedy jednak takiego zamiaru.
- Przez co najmniej 6 lat pracowało w pokrewnych branżach 75% przedsiębiorców. 50% z nich założyło własną firmę po 10 latach pracy w cudzych instytucjach.
Dlaczego zdecydowali się założyć własną działalność?
- dla 75% ważne było osiągnięcie korzyści majątkowych,
- 64% stwierdziło, że zawsze chciało mieć własną firmę,
- 66% chciało zrobić w życiu coś innowacyjnego,
- a 60% nie mogło znieść pracy dla kogoś.
Tylko 4,5% respondentów zdecydowało się przejść na swoje ponieważ nie mogli znaleźć innej pracy.
Z przeprowadzonych badań wyłania się obraz przeciętnego, amerykańskiego biznesmena. Ciekawe jakich odpowiedzi udzieliliby nadwiślańscy przedsiębiorcy.
Adres internetowy:
Foto: businessweek.com
Zobacz też:
No risk, no fun- czyli ryzyko w firmie