Jak wpaść na świetny pomysł na biznes

Jak zbliżyć się do dobrego pomysłu?

Wydobądź co najlepsze z własnego otoczenia.

Czasami innowacyjny pomysł powstaje sam z siebie. Jeśli nie prowadzisz jeszcze własnej działalności staraj się przebywać w kratywnej atmosferze. Otaczaj się otwartymi ludzmi, którzy doceniają chęć stworzenia czegoś nowego, a w razie potrzeby służą swoję radą i pomocą. Takie otoczenie działa motywująco. Poszukaj ludzi, którzy mają ogromną wiedzę, nie koniecznie z Twojej docelowej branży, i porozmawiaj z nimi. Dadzą Ci oni wiele informacji i pokażą nową perspektywę, co może pomóć w zanlezieniu pomysłu.

W skrócie: Unikaj izolacji I spróbuj omówić swoje pomysły z wieloma ludźmi. Postaraj się również o zastrzeżenie swojego pomysłu lub o opatentowanie, tak aby nikt nie mógł Ci przeszkodzić.

Sam wymyśl nowe pomysły.
Obok znalezienia odpowiedniego otoczenia, równie ważne jest aktywne poszukiwanie pomysłów. Najbardziej popularną metodą jest brainsorming (burza mózgów)

Podstawowe zasady:
Zasady podstawowe, które mją zastosowanie przy burzy mózgów to:

  • Swoboda
    Daj swoim myślom „wolną rękę”. Niech nic na nie nie wpływa. Pamietaj, że na tym etapie nie ma dobrych i złych pomysłów
  • Ilość, a nie jakość
    Im więcej pomysłów, tym wyższe są szanse, że jest wśród nich ten najlepszy.
  • Krzyżowanie
    Każdy pomysł może prowadzić do nowego, a połączenie kilku pomysłów może prowadzić do powstania innowacji. Dlatego omów swoje pomysły z innymi, jest to niezwykle ważne.
  • Odrzuć uprzedzenia
    Oceniaj pomysły jeden po drugim. Również pomysł, który na pierwszy rzut oka wydaje się banalny, może prowadzić do myśli, która oststecznie okaże się przydatna.
  • Notuj
    Notowanie pomyłów jest istotne. Po zakończonej sesji mogą zostać odrazu ocenione i mamy pewność, że nie zostaną zapomniane.
  • Słuchaj
    Słuchanie cudzych pomysłów i śledzenie toku myślowego jest ważne i pomaga w zrozumieniu. Pozwala na przełamanie stereotypów i przełamanie włsnego, utartego toku myślenia, sprawia, że stajemy się innowacyjni.

Podstawowe etapy, które należy przejść to:

  1. Sformułowanie i omówienie problemów.
    Zanim zaczniecie burzę mózgów, każdy z uczestników musi być dokładnie poinformowany o celu spotkania i zamierzonych rezultatach.
  2. Przeformułowanie problemu
    Przeformułowanie problemu i ukazanie wszystkich jego aspektów. Służy to lepszemu zrozumieniu i zidentyfikowaniu wszystkich problemów . Etap ten często nazywany jest „krokiem wstecz”.
  3. Wybór wyjściowego stwierdzenia
    Dokładne i precyzyjne ustalenie zadań wszystkich uczestników.
  4. Podgrzanie atmosferyJest próba wprawienia wszystkich uczestników w stan twórczego myślenia. W tym czasie nikt niczego nie notuje. W tej fazie wyłapuje się pomysły najbardziej odbiegające od założeń.
  5. Burza mózgów
    W tej fazie wszystkie pomysły są notowane. Prowadzący sesję stara się stymulować uczestników do twórczego myślenia. Dba też o to, żeby uczestnicy na podstawie innych pomysłów wymyślali nowe. Efektem tej fazy powinna być długa lista rozwiązań.
  6. Ewoluacja
    Z dziesiątek pomysłów, które zostały spisane, należy teraz wybrać te, które wydają się być najbardziej użyteczne. Należy je ocenić , a najlepszy pomysł wprowadzić w życie!

 

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top