Idealne logo powinno być kluczem do zdobycia konsumenta. Powinno tworzyć pozytywne pierwsze wrażenia. W dłuższym okresie logo buduje lojalność, promuje markę i nadaje jej profesjonalny charakter.
Specjaliści rozróżniają trzy zasadnicze typy znaków.
- oparte na czcionce, która jest charakterystyczna i wyróżnia firmę na tle innych. (tvn24 czy Irena Eris),
- wykorzystujące symbole działalności (klucz francuski w logo warsztatu),
- używające symboli abstrakcyjnych (Nike).
Znaki ostatniej kategorii nic klientom nie mówią dopóki nie zostaną połączone z nazwą firmy. Budowanie świadomości takiego symbolu jest kosztowne i długotrwałe. Przedsiębiorcy rozkręcający własną działalność często nie mają wolnych środków pieniężnych i zależy im na czasie, dlatego wybór logo z pierwszych 2 kategorii może okazać się trafniejszy.
Pierwszy krok
Przed rozpoczęciem szkicowania, należy sformułować wizję i misję firmy. Logo powinno odzwierciedlać to czym chcielibyśmy się stać i jak chcemy to osiągnąć. W pierwszej fazie pomocne będą następujące wskazówki:
- Popatrz na logo konkurentów i zastanów się jak wyróżnić się na ich tle
- Zastanów się nad przekazem (co Cię wyróżnia, kto będzie potencjalnym odbiorcą)
- Logo musi być schludne i funkcjonalne ( w sam raz na wizytówkę i banner)
- Logo musi iść w parze z nazwą firmy
- Logo powinno przekazać najważniejszą zaletę naszej działalności (szybkość, dyskretność, odpowiedzialność)
- Do wykreowania symbolu nie używaj clip atr’ów. Zbyt łatwo można je skopiować.
- Nie sugeruj się modą. Dobrze zaprojektowane logo powinno „wytrzymać” 10-20 lat.
Kolory
Kolorowe logo może być faktycznie piękne, ale jego druk może okazać się zbyt kosztowny. Wedle złotej zasady logo może mieć maksymalnie trzy kolory, a i w wersji dwukolorowej musi być czytelne. Wiele nośników informacji i reklamy drukuje tylko jednokolorowe symbole. Należy wziąć to pod uwagę przy podejmowaniu decyzji.
Zatrudnij projektanta – albo nas – zobacz…
Pierwsze kroki trzeba postawić samemu, ale nie zatrudnienie specjalisty do wykończenia naszej pracy to błąd. Fakt, że cena w agencjach za takie usługi jest wysoka, ale efekt przejdzie najśmielsze oczekiwania.
Gotowe logo trzeba opatentować, żeby uniknąć rozczarowań w przyszłości.
Firmowy symbol powinien pojawić się na wizytówkach, papeterii, broszurach, reklamach, stronie internetowej, słowem wszędzie tam gdzie mógłby go zobaczyć klient.
Adres internetowy:
Foto: redactive.pl
Zobacz także:
– Jak wypromować się za grosze…,
– Jak założyć wymarzony biznes – krok po kroku.