Ben Kauffman założył stronę społecznościową Quirky. Portal ten pozwala na przesyłanie własnych pomysłów na innowacyjny przedmiot czy usługę. Zgłoszenie własnego pomysłu to koszt rzędu 99$ (320 PLN). Użytkownicy mogą głosować, oceniać i wpływać na rozwój pomysłów.
Po siedmiu dniach społeczność Quirky wybiera jeden pomysł, który przechodzi do następnego etapu. Uczestnicy pomagają w stworzeniu nazwy, loga i strategii promocji.
Wytypowany artykuł zostaje umieszczony w internetowym sklepie Quirky. Jeżeli zostanie kupiony przez odpowiednią liczbę osób, kart kredytowe zostają obciążone, a pomysł trafia do produkcji.
Z każdego dolara (3,22 PLN) za sprzedany towar 30 centów (1 PLN) trafia do pomysłodawcy i osób, które udzielały się w procesie jego promowania.
W chwili obecnej w sprzedaży znajdują się trzy produkty: wyciskarka do tofu, elegancki temblak i nowoczesna zwijarka do kabli (na zdjęciu).
Quirky jest nie tylko pomysłem na ciekawą działalność, ma też walory edukacyjne. Obserwując to co dzieje się z produktami i jakie opinie wyrażają konsumenci można się wiele nauczyć.
Adres internetowy:
Foto: quirky.com
Do przeczytania jeszcze jakieś…400 nie znanych pomysłów na biznes w Polsce.
Zobacz także:
– Jak wypromować się za grosze…,
– Jak założyć wymarzony biznes – krok po kroku.