Chcesz założyć sklep internetowy? Więcej informacji na : 100sklepow.pl
Jest wiele sposobów na to, aby nasz sklep stał się popularny i często odwiedzany przez potencjalnych kupujących. Sposoby promocji zależą od konkurencyjności branży, w której działamy, od zasobności naszego portfela oraz od tego jaki poziom sprzedaży sobie założymy. Do najpopularniejszych sposobów promocji sklepów internetowych należy pozycjonowanie w wyszukiwarkach, linki sponsorowane Google Adwords oraz wykorzystanie porównywarek cenowych. Wszystkie wyżej wymienione sposoby mogą być bardzo skuteczne lecz efekt korzystania z nich zależy w dużej mierze od poprawnych założeń biznesowych, jakie przyjmiemy oraz od budżetu jaki przeznaczmy na promocje. Warto również zwrócić uwagę na email marketing i media społecznościowe jako kanał komunikacji z konsumentami. Metody te opierają się w głównej mierze na budowaniu relacji z naszymi potencjalnymi lub aktualnymi klientami i informowaniu ich w sposób zgodny z etykietą i prawem o naszej ofercie.
- Pozycjowanie w wyszukiwarkach to sposób promocji polegający na budowaniu jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania w najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych. Najlepiej działanie takie powierzyć profesjonalnej firmie pozycjonującej, która ma doświadczenie i wie jak szybko i skutecznie zbudować wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Oczywiście nie bez znaczenia jest branża w jakiej działamy i potencjał naszej konkurencji.
- Kampania linków sponsorowanych Google Adwords jest dość skuteczną metodą na szybkie i relatywnie efektywne cenowo zareklamowanie sklepu interneowego. Kiedy konsument wpisuje w wyszukiwarkę frazę opisującą interesujący go produkt, obok wyników wyszukiwania wyświetlane są linki sponsorowane. Użytkownik klika w nasz link, a my płacimy określoną stawkę za każde takie kliknięcie. Zaletą takiego rodzaju reklamy jest to, że możemy w miare precyzyjnie zaplanować parametry takiej kampanii oraz precyzyjnie określić jej budżet.
- Porównywarki cenowe to bardzo popularny i skuteczny sposób na promocje produktów w internecie, ale przy założeniu, że oferujemy niską cenę i nasza marża pozwala nam na rywalizację cenową z konkurencją. W przypadku tym należy wkalkulować cały koszt pozyskania klienta, czyli przyciagnięcia go do sklepu, tak aby nie przewyższył on naszego zysku. Opłacalność promocji w porównywarkach cenowych zależy w dużej mierze od branży, od ilości konkurentów i od cen produktów, jakie sprzedajemy.
- Email marketing to stosunkowo skuteczny sposób promocji naszej oferty handlowej. Jest on podstawą funkcjonowania wielu sklepów internetowych. Kluczowe jest przy tym zbudowanie bazy adresów email naszych potencjalnych lub aktualnych klientów i informowanie ich o naszej aktualnej ofercie za pomocą starannie przygotowanych wiadomości. Możemy w oparciu o naszą listę mailingową rozsyłać naszym użytkownikom regularny newsletter z aktualnościami, informacjami lub z promocjami w naszym sklepie.
- Media społecznościowe są skutecznie wykorzystywane w marketingu i służą głównie do komunikacji z klientami. Można je również wykorzystać do promocji i rekomendacji produktów zakupionych w naszym sklepie. Konsumenci dokonując zakupu bardzo często polegają na opinii i rekomendacji swoich znajomych. Warto zastanowić się nad wykorzystaniem mediów społecznościowych do organizacji akcji promocyjnych i zachęcenia klienta do większej aktywności konsumenckiej. Konkurs z nagrodami, gdzie do wygrania są produkty pochodzące z naszego sklepu, lub rabaty na zakupy w naszym sklepie może być bardzo skutecznie zaprezentowany w serwisach społecznościowych. Należy jednak pamiętać, że reklama w mediach społecznościowych nie powinna być agresywna, gdyż można osiągnąć efekt przeciwny do zamierzonego i zrazić klientów do korzystania z naszych usług.
Źródło: przepisnasklep.pl
Zdjęcie: przejdznaswoje.pl
Chcesz założyć sklep internetowy? Więcej informacji na :