1.Wszystkie najważniejsze informacje umieść bez potrzeby przewijania strony.
Badania dowodzą, że aż 64,9% użytkowników internetu nie przewija stron (!!), a 77% wszystkich przeklików w odnośniki odbywa się powyżej przewijania czyli w widocznym oknie zaraz po wejściu na stronę. Wykorzystaj to. Projektując swoją stronę firmową umieść ważne informacje takie jak telefon, adres, czy ofertę na samej górze. Staraj się nie rozciągać strony w dół. Jeżeli oferujesz jakiś towar na sprzedaż – umieść np. bestsellera na samej górze z wyraźnym buttonem kup teraz.
2.Umieść formularz z możliwością wysłania zapytania
Wyjątkowo ważna aczkolwiek często pomijana opcja każdej strony internetowej. Ważne z punktu widzenia biznesu Niewielu użytkowników wbrew pozorom ma skonfigurowane domyślne programy pocztowe. A chcieliby szybko i łatwo wysłać zapytanie i nawiązać z Twoją firmą współpracę. Pamiętaj nie zaszkodzi jak poprosisz o e-maila i imię w formularzu tak by wiedzieć komu odpisać.
3.Przejrzyste odnośniki (linki)
Nie twórz kilkudziesięciu odnośników, pisanych drobną czcionką. Skup się na czytelności i przejrzystości. O nas, oferta, kontakt – wygląda przejrzyście chyba prawda? Pamiętaj ludzie skupiają uwagę na maksymalnie 5 rzeczach na Twojej stronie – narobisz 20 odnośników to zapomnij że ktoś na nie kliknie.
4.Kolorystyka strony – maksymalnie 3 kolory.
Pamiętaj chcesz skupić użytkownika strony na jej zawartości – powyżej 3 kolorów (efekt Las Vegas) powoduje rozkojarzenie co w efekcie prowadzi do zamknięcia przeglądarki.
5.Umieść key words i meta tags w kodzie strony.
Bez wątpienia najważniejsze jest wyszukiwanie. Stanowią one potęgę i średnio generują 85% ruchu na Twojej stronie – ale pod jednym warunkiem, że będzie przez nie zindeksowany (tzn. zauważą wśród tych milionów innych stron Twoją). Możesz zapłacić firmom reklamowym kilka tysięcy złotych miesięcznie i uzyskać ten sam efekt robiąc to samemu – za darmo. Pamiętaj podpisuj słowami kluczowymi Twoje zdjęcia na niej – zwiększysz szanse na wyższe wyniki w wyszukiwarkach.
A teraz konkretne przykłady – jednym z naszych pomysłów jest człowiek , który założył stronę internetową z poradami jak w domu reperować hydraulikę. Prosta wyjątkowo i przejrzysta generuje mu z samych reklam około 120 000 $ rocznie. To nie żart. Pamiętaj – wodotryski, animacje itd. nie zawsze się sprawdzają.
Szukasz firmy, która stworzy dla Ciebie firmową stronę? Napisz do nas…
Chcesz wiedzieć więcej?
Kliknij tu i skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci uruchomić Twoją firmę.
Nie zwlekaj. To łatwe.