Wiele z nich pokazuje firmy, które w swoich kuchniach przygotowują ciekawe potrawy i następnie sprzedają je w sklepach tak, że każdy może dokończyć wszystko w domu.
Założona w Londynie firma postanowiła zrobić inaczej. Otworzyła stronę internetową na której nagrodzony przez magazyn Michelin (jeden z najstarszych tworzący rankingi restauracji) kucharz przygotowuje 12 potraw do wybory, które chce się nauczyć robić. Są np. organiczne części łososia, kurczak tajski dosłownie każdy znajdzie coś dla siebie.
Po wyborze pora na następny krok – tutaj wkraczają pracownicy do akcji. Kupują najwyższej jakości składniki z wyselekcjonowanych sklepów na terenie Londynu. W dniu Twojej sesji wszystko jest już gotowe – wpadasz i przygotowujesz super potrawę pod fachowym okiem prawdziwego mistrza kuchni.
Następnym krokiem jest odpowiednie zapakowanie efektów, zamrożenie – zależnie od potrawy i powrót do domu by…to upiec (!!). Pierwsze tego typu szkołą gotowania nie rosołu, schabowych (nic przeciw nie mamy) a wyszukanych i nowych potraw. Ciekawostka jest taka, że w przeciwieństwie do domowej kuchni nie musisz po sobie sprzątać.
Firma odniosła duży sukces zarówno komercyjny – lista klientów jest już przygotowana na kilka miesięcy z wyprzedzeniem jak i medialny, gdyż wszystkie media rozpisały się o tym ciekawym pomyśle.
Ile to kosztuje?
Generalnie zaczyna się od 5 Funtów. Plusem jest to , że każde danie można wcześniej skonsultować z rodziną by dodać swoje ulubione dodatki i przyprawy.
Oto przykład tego jak za nieduże pieniądze można podnieść swoje kwalifikacje, zarobić ze strony firmy i przestać oglądać telewizora wieczorem po pracy. Wystarczy odrobina chęci.
A teraz najważniejsze pytanie – ile w Polsce jest kursów gotowania organizowanych przez jakieś firmy. Poszukajcie w wyszukiwarkach – zdziwicie się jak cokolwiek znajdziecie.
Koszt:
- założenie portalu z możliwością logowania się zapisywania, aktualizacji – około 5 000 – 10 000zł,
- serwer 300 – 1 200zł rocznie,
- domena 100 zł rocznie,
- lokal do prowadzenia zajęć 50 – 150 m2 (wynajęcie około 3000 – 15 000 zł zależnie od lokalizacji),
- wyposażenie kuchni i stanowisk – 30 000 – 70 000 zł,
- prowadzenie firmy miesięcznie 1200 zł,
- reklama np. adwords – 2000zł/miesiąc
Zysk:
- reklama na stronie i w kuchni (np. konkretną markę przypraw) – 500 – 3000 zł/zależnie od popularności,
- zysk z klientów zależnie od ilości ale zakładając 200 miesięcznie – 6000 – 15000zł,
- sprzedaż win w sklepie i na stronie – 2000 zł,
- dodatki do kuchni – 500 – 3000 zł miesięcznie.
Oczywiście to są tylko nasze szacunki, jednak 200 klientów/31 dni daje nam „tylko” 6 klientów dziennie. Czytaliście „Na dnie w Paryżu, na dnie w Londynie” Orwella? Jeżeli chcesz prowadzić biznes gastronomiczny i wiedzieć o nim trochę więcej to naprawdę warto.
Adres internetowy:
www.visitthekitchen.com