Założyli, że kluczowa będzie tu oryginalność innowacji. Jeżeli
przedsiębiorca wchodzi na rynek z zupełnie nowym produktem naraża się
na ryzyko. Biznesmen, który chce podbić rynek lekko ulepszonym
produktem może dużo zyskać.
W celach badawczych naukowcy zdefiniowali 264 rynki zbytu dla nowych artykułów i znaleźli firmy, które były na nich pionierami. Następnie artykuły zostały podzielone na dwie grupy:
- Produkty zupełnie nowe,
- Produkty nowe wykazujące lekką modyfikację.
Okazało się, że firmy pionierskie faktycznie cierpiały. Po 12 latach na rynku ostało się ich tylko 12% podczas gdy firmy wprowadzające produkty ulepszone przetrwały dekadę w ponad 40% przypadków.
Wiele firm o marzy o tym, żeby zostać pionierem i czerpać korzyści z para monopolu. Jednak może się to okazać niebezpieczne. Inne firmy mogą szybko zdobyć wiedzę kosztem innowatorów. Zanim wejdziemy na rynek z nowym produktem warto się dwa razy zastanowić. Jest to bardzo istotna decyzja a co najważniejsze nieodwracalna.