Temu właśnie przemysł i usługii muszą sprostać. Szybkie tempo życia narzuca pewne normy zachowania.
W krajach takich jak Chiny, Rosja, Brazylia, RPA, Turcja, Wietnam, Nigeria, Indonezja, Meksyk gwałtownie wzrasta liczba klasy średniej i milionerów. Którzy to są w stanie pokryć własne wszelkie potrzeby, inwestujących coraz więcej pieniędzy. Inne kraje radzą sobie ze wzrostem zamożności bardzo dobrze, jak i takie , którym jest gorzej.
Pomimo szybkiego rozwoju klasy średniej na całym świecie, wzrasta znaczenie i liczba bardzo bogatych ludzi. High net worth individuals (HNWIs) bo tak z angielskiego ich się nazywa według raportu za 2007 roku Merrill lynch i Capgemini:
– liczba HNWIs z majątkiem wartym przynajmniej 1mln $ wyłączając z tego nieruchomości i inne dobra w ciągu roku wzrosła o 8,3% do 9,5 mln,
– liczba ultra- HNWIs z majątkiem przekraczającym 30 mln $ wzrosła w ciągu roku o 11,3 % do 94,970 osób,
Kraje BRIC (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny) – nowe światowe potęgi stopniowo zwiększają swoją rolę w ekonomii. W tym Chiny i Rosja dołączyły do 10 krajów z największym wzrostem HNWIs wśród ich obywateli. Chiński index milionerów wzrósł o 7,8% do 345, 000 osób, a Rosyjski o 15,5% do 119,000. Brazylia 120, 000 HNWIs, Indie 100,000 HNWIs.
Z tak duża ilością nowych milionerów , którzy potrzebują coraz więcej luksusowych dóbr, trzeba sobie poradzić.
Sprzedając coraz więcej produktów, ekskluzywne marki uległy przewartościowaniu. W przeszłości definiowaliśmy je jako te niedostępne dla większości, a teraz są one dostępne niemal na całym świecie.
Szejk z Arabii kupił sobie Airbusa A380 (największego) na własność dla prywatnych celów. Nikt już nie pyta po co to mu jest potrzebne. Wydać 320 000 000 $ za samolot. Przy cenach ropy na poziomie 90$ za baryłkę? Mógł sobie bez bólu na to pozwolić. Za kolejne 100 000 000 $ zostanie specjalnie dla niego wyposażony. Ropa sprzedaje się sama, reklamować się nie trzeba , a i proces technologiczny nie jest uaktualniany. Weźmy dla porównania rynek procesorów komputerowych. Miliardowe nakłady na badania, co roku nowości, silna konkurencja i niska marża.