Jednak zapowiedzi sieci dystrybutorów prasy jak Ruch o uruchomieniu Ruch Cafe, czy choćby McDonalda pokazują wyraźny trend. Nawet branża piwowarska ostatnio ma się gorzej. Największy browar w europie heineken zapowiedział na wiosnę 2009 wejście w sprzedaż kawy i herbaty. Już powstały pierwsze projekty restauracji koncernu jak i opakowania kaw. Będzie dostępna zarówno kawa w ziarnach jak i świeżo zmielona.
Wszystko by zaspokoić wybredne gusta. Będziemy informować na bieżąco co się dzieje z ich pomysłem i w jakiej jest fazie zaawansowania.
Wracając na nasze podwórko to warto założyć dobrą kawiarnię. Dołożyć do tego nasz inny pomysł – espresso z czerwonej herbaty i darmowa reklama w lokalnych mediach gwarantowana.
Koszt założenia kawiarni to głównie lokal – musi być w dobrym miejscu gdzie jest ruch – ludzie idą i wracają z pracy, robią zakupy itd. Miejsca na uboczu mają mniejsze szanse na sukces. Koszt to w zależności od miejsca, miejscowości za lokal o powierzchni 50 – 70 m2 ~ 2000 – 8000 zł miesięcznie netto (bez VAT).
Do tego należy wyposażyć kawiarnię w maszyny i urządzenia (blendery, sokowirówki itd.) to kolejny wydatek rzędu 10 000 – 40 000 zł. Kawiarnia musi mieć klimat – bibeloty na ścianach, ciekawe kolory ścian – generalnie atmosfera, atmosfera i jeszcze raz atmosfera bez tego nie będzie sukcesu.
Bezprzewodowy internet to już standard – koszt rutera to około 100 zł i łącze – może być neostrada. Stoliki, szklanki, sztućce itd. – 10 000 zł co razem da nam 50 000 zł na urządzenie lokalu średnio. Jeszcze jakbyśmy chcieli serwować świeże kanapki należy doliczyć lodówki itd. – koszt około 6000 zł.
Pamiętaj kawa jest produktem na którym ma się największe marże – nawet dochodzące do kilku tysięcy procent. Dlatego zyski z takich lokali mogą być wysokie.
Adres internetowy:
www.dutchnews.nl