Pozycjonowanie ważniejsze niż reklama

SEO (z ang. Search Engine Optimization) polega na takim “udoskonaleniu” strony, żeby pojawiała się on jak najwyżej w wynikach wyszukiwania po wpisaniu słów kluczowych.

Cały proces w wielkim skrócie polega na takim przystosowaniu strony klienta, żeby była ona „przyjazna” dla wyszukiwarek internetowych. Głównie chodzi tu o dominującego gracza Google.

Kolejny aspekt to zwiększenie popularności danej witryny, na przykład dołączenie do niej dużej ilości linków do innych popularnych stron.

Firmy, które profesjonalnie świadczą takie usługi przeżywają boom. Nie jest ich na rynku wiele bo około kilkuset. W większości są to małe firmy jedno lub kilku osobowe. Dużych organizacji, które zajmują się marketingiem internetowym w tym SEO jest w Polsce nie więcej niż 50.

Koszta takich usług są bardzo zróżnicowane. Stała opłata za miesięczną usługę w niektórych firmach zaczyna się od 400 PLN.

W Internecie powstaje też wiele portali poświęconych tej tematyce. Najstarszy z nich Blue Hat SEO publikuje pytania i porady dla zaawansowanych.

Post z dnia dzisiejszego informuje na przykład jak znaleźć się na wyższej pozycji niż hasła z Wikipedii. 

Analitycy zgadzają się, że jest to bardzo rozwojowa branża, na którą trzeba zwracać uwagę i oczywiście korzystać z usług pozycjonowania. W tym roku budżet na usługi SEO ma przekroczyć kilkadziesiąt milionów złotych.

Zachęcamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu.

Adres internetowy:

gazetaprawna.pl

Foto: bluehatseo.com

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top