Pierwsze co zrobiła to rzuciła pracę doradcy w firmie konsultingowej, zatrudniła projektanta z akademii sztuk pięknych (Polskiego odpowiednika), zainwestowała 50 000$ własnych oszczędności , przygotowała kilka gotowych produktów i kilka miesięcy później zaprezentowała serie Aphira skierowaną do high-endowych (najlepszych, najdroższych) sklepów z odzieżą dla golfistów.
W roku 2005 udało jej się osiągnąć 50 000$ obrotu ,a w 2009 przewiduje już przekroczyć 1 000 000$.
Jak sama właścicielka przyznaje na reklamę wydaje około 50 000$ rocznie, a większość sprzedaży stanowią polecenia od innych osób. Współczynnik ponownego zakupu wynosi aż 80 %.
Bestsellerem są Urban Shorts (po 82$ za sztukę), oraz koszulki polo (42$). Z uśmiechem dzisiaj dodaje, że kobiety miały tylko wybór spodni w kolorze khaki i białe koszulki polo przez długi czas.
Założenie działalności:
Wszystkie koszty początkowe (reklama, pracownik, próbna kolekcja produkowana przez zakłady, założenie firmy, strona internetowa) 50 000 $
Zyski
Sprzedaż ubrań ~ 250 000 – 350 000 $ rocznie samego zysku (z powyższego przykładu)
Golf staje się coraz popularniejszą dziedzina sportu w Polsce. W europie już od dawna podbił serca businessmanów. Taka kolekcja na pewno cieszyłaby się dużym uznaniem wśród graczy.
Adres internetowy:
Foto: aphira.com