Firma zastosowała sprawdzony model
biznesu czyli bary drive thru (wjazd samochodem) przy głównych
trasach dojazdowych. Oferując kawę , ciastka, pączki, kanapki ,
oraz szereg innych drobnych przekąsek w wygodny dla klientów
sposób.
W Polsce poza Mcdonaldem trudno znaleźć
restauracje, które stosują podobny model. W tym wypadku otwieramy
przy głównej trasie dojazdowej bar, bez miejsc w środku, bądź z
1-2 stolikami i zaopatrujemy kierowców.
Światowe badania dowodzą, że
jesteśmy coraz bardziej zabiegani. Nie mamy czasu na rzeczy, które
jeszcze kilka lat temu robiliśmy z jego nadmiaru. Zwiększona liczba
samochodów znacząco wydłuża i tak długie korki. Nie chcemy
rezygnować z naszej ulubionej kawy. Muzzbuzz jest właśnie
rozwiązaniem tego problemu. Zjeżdżasz, wjeżdżasz, kupujesz i
jesteś z powrotem, często stojąc w korku za tym samym samochodem.
Ale z kawą i pysznym śniadaniem w rozsądnej cenie.
Siec rozwija się najszybciej z
wszystkich podobnych w Australii. Większość głównych dróg
dojazdu do centrów miast już ma swoje „drive-thru” w postaci
franczyz. W 2009 firma ta została oznaczona pomysłem na biznes roku
w Australii. Obecnie pierwsze lokale powstają już w Republice
Południowej Afryki.
MuzzBuzz (bądź idea lokalu sprzedaży
na wynos, bez wychodzenia z samochodu to ):
-
doskonała stopa zwrotu (z kawy
dochodząca do 1200%) -
prosty w zarządzaniu system
prowadzenia restauracji, -
w przypadku franczyzy pełen
trening, -
przejście na swoje
-
w grupie reklama jest zapewniona
przez fachowców.
Główną grupą docelową są szeroko
rozumiani kierowcy. W szczególności :
-
taksówkarze,
-
kurierzy,
-
zawodowi kierowcy,
-
kobiety z dziećmi (maja napięte
grafiki)
Wjedź i rośnij
Firma podaje, że by otworzyć lokal i
rozpocząć działalność w Australii (jednak nieruchomości są
droższe niż w Polsce) trzeba zainwestować między 300 000 a 600
000 AU (600 000-1 300 000 zł) co śmiało możemy przełożyć na
warunki Polski – 300 000 a 600 000 zł. Co zawiera według firmy –
budynek, grunt, licencje i szkolenie organizowane przez operatora.
Jako franczyzobiorca zobowiązani
jesteśmy do płacenia 7% co miesiąc prowizji do firmy i 3% na
reklamę. Oczywiście licząc od obrotu. Dzięki temu nie musimy się
martwić zapleczem marketingowym co może okazać się w przypadku
własnej marki o podobnej sprzedaży dość drogie.
Firma chwali się, że większość
klientów wraca codziennie po świeżą kawę. Dzięki jakości ,
obsłudze (która nawiązuje kontakt i jest młoda).
W Polsce w głównych miastach drogi
wjazdowe są niewyobrażalnie zatłoczone podczas porannych korków
(Puławska , Jerozolimskie w Warszawie) , które są idealnym
miejscem na otwarcie tego rodzaju działalności.
Jeżeli nie zrobisz tego Ty to za parę
lat gwarantujemy , że będzie już kilka takich lokali w
największych Polskich miastach.
Adres internetowy:
Foto: muzzbuzz.com.au