Zabieg
ten pozwala na zwiększenie powierzchni materiału aż do 5 razy.
Technologia wymyślona przez firmę umożliwi producentom szeregu
towarów od kubków do kawy aż do samochodów, na wykorzystywanie
rzadszego, lżejszego tworzywa i znaczne obniżenie kosztów.
Już
niedługo zakończy się faza testów i na rynku ukarzą się
plastikowe materiały wypełnione bąbelkami, które będą
konkurować z kubkami i opakowaniami z branży spożywczej. Ad- Air w
tym sektorze przyniesie wiele korzyści:
- niższe
koszty produkcji,
- wysokie
właściwości izolacyjne,
- odporność
na pękanie, wysoka elastyczność,
- elegancka
forma prezentacji.
Opakowania
mogą też być używane w mikrofalówce.
W tym
samym czasie w Japonii rozpocznie się produkcja paneli telewizyjnych
i obudów. Azjatycka firma jako pierwsza kupiła licencję na
korzystanie z technologii Ad-Air.
Powietrzny
plastik można produkować z przetworzonych odpadów i równocześnie
można go przerobić na inne produkty z tworzywa. Jest to idealny
przykład na towar z serii zamkniętego obiegu. Założyciel firmy
umiejscowił główne zakłady w bezpośrednim sąsiedztwie miast, w
których znajdują się składy plastikowych odpadów.
Rosnące
ceny ropy, które bezpośrednio przekładają się na wysoki koszt
produkcji tworzyw pozwalają firmie MicroGREEN na utrzymanie
konkurencyjnych cen. Obecnie koszt wytworzenia plastiku z
wykorzystaniem innowacyjnej technologii jest aż o 50% niższy.
Uniwersalność
zastosowań powietrznego plastiku sprawia, że kupnem licencji
zainteresowało się już wiele firm z całego świata.
Adres
internetowy:
Foto:
microgreeninc.com
Czytaj też:
EcoCradle wypiera tradycyjne formy opakowań
EcoRock czyli rewolucja wśród płyt gipsowych
Butelka przyszłości pomysłem na biznes