Taki nietypowy model biznesu przyjęto w AntiCafé mieszczącej
się w Paryżu.
Tutaj przez 7 dni w tygodniu każdy klient może skorzystać z szybkiego,
bezprzewodowego dostępu do Internetu, napić się gorącej kawy, jak i również herbaty,
mleka, czekolady, zimnych napojów, zjeść owoce czy słodkie oraz słone przekąski.
Ponadto klienci mogą także skorzystać z projektora, drukarki, skanera, małej
biblioteki czy wielu, różnych gier planszowych. A na koniec wizyty nie dostaną
za to powszechnie stosowanego rachunku. Zapłacą natomiast za czas spędzony w
antykawiarni według cennika:
– 1 godzina 4 Euro
– 2 godziny 3 Euro
– bilet całodniowy 14 Euro
– bilet miesięczny 200 Euro
Każdy klient po wejściu do AntiCafé dostaje kartę
rejestrującą czas, która przy wyjściu spełnia funkcję rachunku na zasadzie
czasu spędzonego w antykawiarni.
Miejsce to stwarza warunki do pracy, nauki jak i zabawy.
A jeśli ktoś chce zorganizować jakąś imprezę okolicznościową
czy to prywatnie czy służbowo to również na tego typu inicjatywy AntiCafé jest
otwarte, choć także antykawiarnia sama organizuje różnego rodzaju imprezy
otwarte dla swoich klientów.
Powstaje pytanie: czy ten model biznesu jest opłacalny?
Czas pokarze lecz nie zmienia to faktu, iż coraz więcej przedsiębiorców
z różnych zakątkach świata decyduje się na tego typu biznesowe przedsięwzięcie.
Najważniejsza jest dobra strategia.
Swoją drogą, mamy już dobrze prosperujące firmy typu
„płacisz raz i jesz ile chcesz”, a teraz przyszedł czas na firmy typu „czas to
pieniądz”.
Adres strony internetowej i zdjęcia: http://anticafe.eu/en
Podobne artykuły:
Nitka – kawiarnia szyta na miarę pomysłem na biznes
Mobilny piec opalany drewnem- pomysł na biznes.