Pyszną kanapkę, poproszę – franczyza dla każdego

Są tacy, którzy od razu mają genialny pomysł na przyszłość. Ale są też osoby, którym brak odwagi, cierpliwości i potwierdzenia, że idą w dobrym kierunku. A czasami wystarczy niewiele… Fred DeLuca, gdy jako 17-to letni chłopak myślał o wymarzonych studiach, spotkał dr. Petera Bucka. Dr Buck miał pomysł na biznes, który odmienił los przyjaciela. Pożyczył DeLuce pieniądze na otwarcie sklepu z kanapkami – interesu, który miał przynieść środki na opłacenie studiów Freda. Pomysł wypalił, a co więcej – rozwinął się na tyle, że dzisiaj tysiące ludzi na całym świecie korzysta z niego, bez obaw, że się nie powiedzie. Skąd pewność? Stąd, że biznes funkcjonuje od 1965 r. i ciągle się rozwija.

Idea przyrządzania smacznych kanapek ze świeżych produktów, które klient komponuje sam z pomocą wtajemniczonego w zalety poszczególnych składników artysty kanapkowego, sprawdziła się w 100%.

Alternatywa dla tradycyjnego fast foodu

SUBWAY to silna, rozrastająca się marka, znana z robienia kanapek, które są smaczniejszą i zdrowszą alternatywą dla tłustego fast foodu. To, że klient wchodzi do tej restauracji szybkiej obsługi, jest wynikiem systemu franchisingu SUBWAY, który gwarantuje:

  • zróżnicowane menu,
  • prostotę – istnieje nieskomplikowany system zarządzania restauracją,
  • wsparcie- firma dysponuje narzędziami wspomagającymi swoich franczyzobiorców,
  • kontrolę – właściciele są uczeni, jak używać wyjątkowych metod kontroli, aby wydajniej prowadzić firmę.

Jeśli przystąpimy do systemu franczyzowego, SUBWAY zapewnia udział w dwutygodniowym programie szkoleniowym, który odbywa się w Milford, w stanie Connecticut (po angielsku) lub w jednym z ośrodków szkoleniowych w Miami na Florydzie (po hiszpańsku), w Australii (po angielsku), w Kanadzie (po francusku), a w Niemczech (po niemiecku). Będzie też współpracować w celu znalezienia odpowiedniej lokalizacji pod naszą restaurację oraz obiecuje pomoc w zamówieniu wyposażenia z dostawą.

Trzymać poziom

Jednorazowa opłata licencyjna wynosi 7,5 tys. euro (ok. 31 tys. zł). Do tego potencjalny franczyzobiorca powinien doliczyć koszt wynajmu lokalu o powierzchni min. 60 m2 (optymalnie 80–120 m²) oraz jego wyposażenia. Jeśli będziemy chcieli otworzyć kolejne restauracje tej sieci, możemy dostać zniżkę. Dla franczyzodawcy najważniejsza jest lokalizacja. Restauracje powinny się mieścić w bardzo dobrych punktach miasta z co najmniej 100 tys. mieszkańcami. Dobre są również lokalizacje w powstających jak grzyby po deszczu galeriach handlowych. Kanapkowy franczyzodawca podchodzi do każdego potencjalnego franczyzobiorcy indywidualnie. Zwraca uwagę na jego doświadczenie w handlu, by jak najlepiej ocenić, jak duży sukces może osiągnąć. To pomaga utrzymać dobry poziom każdej restauracji.

Apetyt rośnie w miarę jedzenia

Michael Moritz, właściciel 3 restauracji SUBWAY w Warszawie

Kiedy moja rodzina zdecydowała się wrócić do Polski, brakowało mi moich ulubionych kanapek. Tak więc po zrealizowaniu kilku projektów biznesowych i wyszlifowaniu języka zdecydowałem się sprowadzić SUBWAY do Polski. Szkolenie dla franczyzobiorców 
ukończyłem w roku 1999, a w 2000 r. otworzyłem moją pierwszą restaurację. To była też pierwsza restauracja SUBWAY w całym kraju i okazała się dużym sukcesem, więc otworzyłem kolejne dwie.

W 30 lokalach w Polsce można już zjeść kanapki SUBWAY

Do 2014 r. firma zamierza mieć już 200 franczyzobiorców

Jednorazowa opłata licencyjna: 7,5 tys. euro (ok. 31 tys. zł) dla krajów europejskich. Jeśli zostaniesz zakwalifikowany, możesz dostać zniżkę na dodatkowe lokalizacje.
Miesięczna opłata licencyjna: 8% od obrotu netto
Miesięczna opłata reklamowa: 4,5% od obrotu netto

Franczyzobiorca jest zobowiązany do:

  • uiszczenia wstępnej opłaty franchisingowej
  • znalezienia lokalizacji
  • dostosowania dzierżawionego lokalu
  • dzierżawy bądź zakupu wyposażenia
  • zatrudnienia pracowników i zarządzania restauracją
  • cotygodniowego wnoszenia opłaty licencyjnej w wysokości 8% od obrotu netto
  • cotygodniowego wnoszenie opłaty reklamowej w wysokości 4,5% od obrotu netto na rzecz funduszu reklamowego

Artykuł dodany z programu partnerskiego Łowca

Foto: Subway

1 thought on “Pyszną kanapkę, poproszę – franczyza dla każdego”

  1. Good day! Do you know if they make any plugins to assist with
    Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for some
    targeted keywords but I’m not seeing very good success.
    If you know of any please share. Thank you!
    I saw similar art here: Eco product

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top