Jak w każdym biznesie, są różne bariery w rozwoju tej gałęzi gospodarki. Bariery wejścia są stosunkowo niskie. Są miejsca gdzie możesz sprzedawać wprost z własnej domowej kuchni. W Polsce nie jest to dozwolone (chyba że produkujesz regionalny przysmak).
Zanim ropoczniesz własną działalność cukierniczą musisz zastanowić się co chcesz produkować, gdzie, komu sprzedawać.
Najważniejsze to opracować własne dodatki. Unikalna kompozycja smakowa, odpowiednia receptura zapewnią rynkowy sukces.
Oto kilka przykładów: redaktorka The USA Today napisała, że jak tworzyła artykuł o małych firmach wytwarzających czekoladę jedna z ich właścicielek przysłała im do biura próbkę swoich specjałów toffi. Cała redakcja się zgodziła, że to najlepsze toffi jakie jedli w życiu.
Adres do tej firmy www.lilliebellefarms.com. Nawet sama wysyłka stanowiła dowód różnicy w tych czekoladkach ze sklepów, a tych oferowanych przez jej firmę. Pięknie opakowane z kokardą zrobiło na nich wielkie wrażenie.
Początki nie były łatwe. Produkcja w domu, własne przepisy. Gdy firma się rozrastała podpytali okolicznych restauratorów, czy nie mogą wykorzystywać (odpłatnie oczywiście) ich kuchni w nocy, gdy lokale nie pracują. Kilku się zgodziło, dzięki temu nie musieli inwestować w drogie maszyny i urządzenia. Minusem była oczywiście praca tylko przez noc 24-4. Ale najważniejszy koszt czyli urządzenie kuchni odchodzi.
Bardzo ciekawe rozwiązanie. Zastanawiamy się czy w Polsce znalazłaby się restauracja, która udostępniłaby własne pomieszczenie firmie cukierniczej.
Sprzedawać na targu, organizować imprezy, wysyłać znajomym wraz z prośba o opinie –tak można łatwo i tanio sprawdzić czy nasze produkty się ludziom podobają, czy są dobre. Jeżeli tak to można zacząć sprzedawać szerzej, oferować je w sklepach, w firmach itd. Większość z firm opisywanych w artykule oferuje swoje produkty w całej Ameryce.
Odróżnij się od konkurencji – stosuj różne nietypowe dodatki jak niebieski ser, czy po prostu lepsze opakowanie. Sukces murowany
Adres internetowy:
www.lilliebellefarms.com