Firmę tworzy czterech panów: Łukasz Abramowicz, Tolga Altin, Michał Macewicz i Tomasz Wojtyniak. Reklama, którą proponują nie jest nachalna, ponieważ jej nośnik – chusteczka jest użytkowa. Nie chodzi o to, aby znajdowało się na niej logo firmy. Chodzi o to, aby przenieść klienta do świata rozszerzonej rzeczywistości (augumented reality). Kalambury, gry planszowe, ciekawe historyjki czy krzyżówki właśnie z elementami augumented reality umieszczane na serwetkach tworzą wspomniany efekt. Część klientów np. nie krzysta z chusteczki w trakcie posiłku ale zabiera ją do domu. Skoro, jak mówią panowie, można się nią bawić oczekując na posiłek, można również korzystać z niej w innych miejscach.
Wchodząc w taki biznes napewno warto wiedzieć, jakie potrzeby mają reklamodawcy a jakie sami klienci. W tym wypadku, jak mówią, warto wyjść poza obręb tych 25 cm, chcąc przenieść klienta do internetu, do świata rozszerzonej rz eczywistości. Na początku potrzebowali trafić ze swoim produktem do 200-300 lokali. Obecnie wystarczy 15-20 żeby współpraca się im opłaciła. Tu należy wziąć również pod uwagę ilość zamawianych serwetek przez konkretny lokal.
Serwetki na których oferują reklamę są dobrej jakości, 3-warstwowe produkowane za granicą. Dobrym pomysłem, otwierając podobny biznes, jest nawiązanie współpracy ze studiem graficznym, agencją reklamową czy firmą dysponującą bazę lokali gastronomicznych, którym będzie można zaproponować tego typu rozwiązanie. Mogą to być między innymi kawiarnia, puby, bar sushi, kluby, restauracje. Warto pomyśleć o podpisywaniu umów na wyłączność.
Oferta firmy Napidea to przede wszystkim sieć punktów ekspozycji. Obecnie udostępniają oni ponad 600 starannie dobranych i opisanych lokali, do których może trafić reklama Twojej firmy. Produkują i dystrybuują serwetki, mogą również pomóc przy planowaniu kampanii reklamowej.
W portfolio firmy znajdują się trzy linie produktowe. Napida Up! to oferta unikatowego marketingu na serwetkach, drukowanych w jakości HD wzbogacona o materiały augumented reality, konkursy oraz wsparcie w mediach społecznościowych. Kolejny Napidea Basic to ekonomiczne rozwiązanie i dostęp do ich sieci oraz Napidea AdClean czyli unikatowa reklama.
Ostatnio do oferty dołączyły mokre chusteczki z nadrukowaną treścią reklamową. Jest ona rozprowadzana razem z serwetką Napidea lub jako niezależna kampania. Może być dołączana do rachunku, zamówień na wynos, udostępniana np. w barach oraz przy stolikach. Według mnie pomysł na biznes równie ciekawy jak i czasy, w których żyjemy.
Artur Stasiak
Adres internetowy: napidea.eu
Zdjęcia: napidea.eu
Zobacz także:
Zamień swój dom w bilbord i zarabiaj
Gazetos Apetitos – reklama na torbach do pieczywa
Reklama firmy na… papierze toaletowym
Kolorowe torby z plakatów pomysłem na biznes