Choć w kraju sprzedaż wyrobów spirytusowych wyraźnie siada, to zagranicą przeżywa rozkwit.
W ubiegłym roku Wyborowa odnotowała aż 30 procentowy wzrost sprzedaży. Marka Sobieski może pochwalić się 10 procentowym wzrostem. Najważniejsze wzrostowe rynki to USA, Francja, Ukraina i Hiszpania.
Tendencja cieszy ale przed naszymi trunkami jest jeszcze długa droga. Obie nie znalazły się jeszcze w pierwszej trzydziestce czołowych wódek świata.
Najbardziej popularna marka – Smirnoff sprzedaje rocznie 10 razy więcej kartonów z alkoholem niż Sobieski.
Długookresowy cel właścicieli firm to wyniesienie swoich marek na szczyty. Wódka Sobieski już zajmuje 7 miejsce w segmencie Premium. Wierzą oni, że tendencję wzrostowa uda się utrzymać.
W najbliższym czasie nasze trunki podbiją Chiny oraz Indie.
Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu Pulsu Biznesu.
Adres internetowy: