e-Podpis

Z tego powodu resort gospodarki zdecydował się na wprowadzenie w życie nowych form podpisu:

  • podpis zaawansowany,
  • podpis urzędowy
  • i pieczęć elektroniczna.

Dzięki tym nowym wzorom dostęp do usług urzędowych ma być prostszy i tańszy. 
Podpis urzędowy ma być wydawany obywatelom wraz z dowodem tożsamości. 
Pieczęć elektroniczna ma służyć do opatrywania elektronicznych faktur.

Wątpliwości pozostawia ustawodawstwo dotyczące podpisu zaawansowanego, czyli bezpiecznego. Nowelizacja nie poprawi częstotliwości korzystania z niego, o ile rząd nie zmieni inny aktów prawnych.

Sytuacja jest poważna, ponieważ coraz więcej instytucji państwowych rezygnuje z używania podpisu kwalifikowanego do kontaktów z obywatelami.

Ministerstwo finansów umożliwia składanie zeznań podatkowych PIT-37 bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym.

Podobne rozwiązanie zastosuje też ruszający od 2010 roku e-sąd.

Zachęcamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu, która ukazała się w Gazecie Prawnej.

Adres internetowy:

gazetaprawna.pl

Foto: gazetaprawna.pl

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top