Przedstawiamy 5 kroków, które pomogą w wypromowaniu owocnego biznesu.
Krok 1: Stwórz prostą usługę
Podstawą przedsiębiorstwa niszowego jest serwis, który skupi się na potrzebach bardzo wąskiej grupy odbiorców. Niezależnie od tego czy przedsiębiorcy będą produkować psią bieliznę czy jadalne ozdoby świąteczne, każdy z nich musi być pewien, że umie odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
• Kto potrzebuje tych usług?
• Co czyni te usługi wyjątkowymi?
• Dlaczego są one lepsze od tych oferowanych przez konkurencję?
Należy też pamiętać o dostosowaniu nazwy firmy, wyglądu strony i strategii marketingowej do potrzeb grupy docelowej.
Krok 2: Popracuj nad rynkiem niszowym
Ważna jest praca nad grupą docelową, której potrzeby nie są w pełni zaspokajane.
Po pierwsze należy znaleźć odpowiedź na pytania:
• Kto będzie rynkiem zbytu?
• Dlaczego potrzeby tych osób nie były spełniane?
• Jak można się im przysłużyć?
• Jak ich zjednoczyć?
Korzystając ze zgromadzonych informacji stworzyć należy profil osobowy odbiorcy. Następnie posługując się narzędziami internetowymi należy spróbować dotrzeć do osób, które maja wpływ na antycypowaną grupę docelową.
Krok3: Stań się autorytetem w branży
Na nic nie zdadzą się tu jednak puste hasła i bezwstydna samo promocja. Odbiorcom należy służyć radą i opowiadać o swoim przedsiębiorstwie:
• Co skłoniło nas do jego założenia
• Jakie napotkaliśmy przeszkody?
• Jak się z nimi uporaliśmy?
Można zamieścić te informacje na własnej stronie internetowej, udzielać wywiadów lub pokusić się o Pisanie własnego bloga.
Krok 4: Bądź konkretny, wyróżniaj się
Osoby prowadzące niszowy biznes muszą ciągle mieć na oku konkurencję.
Najważniejsze jest odcinanie się od konkurentów i oferowanie wyjątkowych usług.
Zawsze trzeba wiedzieć jak odpowiedzieć na pytanie:
• Co wyróżnia moją firmę?
• Dlaczego własne usługi są lepsze?
• Dlaczego grupa docelowa jest bardziej zadowolona z moich usług?
Krok 5: Kopiuj i powielaj
Prosperujący biznes musi ewaluować. Żeby zapewnić mu odpowiedni rozwój, należy znaleźć innowacyjne strategie, poszerzać kanały, szukać dalszych chłonnych rynków zbytu.
Adres internetowy: