OnLatte. Firma Oleksiy Pikalo wynalazła
specjalne urządzenie – robota, który nakłada na napoje „ z
pianką” reklamę ze spożywczego karmelu.
Skonstruowali oni drukarkę do napojów,
jak sam twórca mówi – nakłada ona cienką warstwę karmelu na
pianę . Aby urządzenie wiedziało co ma rysować należy wgrać
np. zdjęcie grafiki z komputera. Specjalne oprogramowanie je
przetworzy i po podstawieniu kubka z napojem – umieści na wierzchu.
Ponieważ produkt jeszcze nie jest na
sprzedaż jego system druku się zmienia. Pikalo powiedział w jednym
z wywiadów, że na tę chwilę otrzymał już ponad 503 zamówienia.
I to bez pytania o cenę. Większość z nich wpłynęła od baristów ze Stanów
Zjednoczonych, którzy widzą w tym wynalazku ciekawy sposób na zwiększenie
swoich dochodów.
„ Każdy patrzy na swój czy czyjś
napój przed pierwszym łykiem, widząc jakieś logo, bądź tekst,
można na dłużej ściągnąć uwagę potencjalnego klienta”
Zamówienia można wysyłać
bezpośrednio do firmy. Twórca nie jest jeszcze pewien ile może
kosztować urządzenie , ale podaje widełki :
-
między 500 a 1500 $ (1500 – 4500zł)
Produkt idealnie nadaje się do
komercyjnych zastosowań w promocji marki czy logo. Specjaliści z
dziedziny marketingu stwierdzili, że jest w stanie wywołać efekt
„wow”. Najważniejszy z punktu widzenia reklamy oddźwięk.
Pikalo sam o pomyśle „ na początku
wydawało mi się to śmieszne, ale gdy zaczęliśmy otrzymywać
komercyjne zamówienia, stwierdziliśmy że to ma sens.”
Rzucił pracę w firmie inżynierskiej
projektującej systemy bezpieczeństwa i otworzył firmę
cateringową, która obecnie obsługuje wiele imprez w Waszyngtonie.
Jak sam twierdzi reakcja klientów np. na portret Obamy na pianie pozwala
mu optymistycznie patrzeć w przyszłość.
Adres internetowy:
Zdjęcia:
onlatte.com
Podobne artykuły:
Agencja oferuje reklamy z mchu i bakterii
Inteligentna reklama na kółkach pomysłem na biznes