Analitycy już zauważają tam odpływ klientów do segmentu niższego. Świadczą też temu problemy takich marek jak Monnari czy Vistula.
Przedsiębiorstwa, które mają inną grupę docelową radzą sobie całkiem dobrze i przepowiadają wzrosty. O 20% wzrosną przychody ze sprzedaży firmy Simple.
Już w czerwcu były one o 30% wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Cała grupa Gino Rossi, w której portfelu jest Simple, poprawi swoje wyniki, a jej skonsolidowane przychody będą wyższe niż 192 miliony PLN.
Przykładem na rozkwit z dolnej półki może być firma obuwnicza posiadająca markę CCC. W czerwcu zanotowała ona 20% wzrost.
Potwierdza to tezę, że w czasach kryzysowych najlepiej radzą sobie przedsiębiorstwa skierowane do najzamożniejszej i najbiedniejszej klasy.
Segment średni, żeby utrzymać się na rynku, obniża ceny kosztem własnych marż. Pozwala to na razie na osiąganie kilkuprocentowych wzrostów.
Na ten temat czytaj więcej w dzisiejszym wydaniu Gazety Prawnej.