Podobnie do pomysłodawców z Wielkiej Brytanii MileMeter’s będą dokładnie sprawdzać stopień wykorzystywania pojazdu. Jednak w przeciwieństwie do Norwich Union nie będą używać żadnych urządzeń do sprawdzania rzeczywistego wykorzystania samochodów. Klienci w Ameryce będą mogli kupować ubezpieczenie na 1,000 mil, gdy ich licznik przekroczy tę wartość, ubezpieczenie utraci ważność.
Wysokość opłat za milę waha się w zależności od położenia geograficznego i wieku kierowcy. Sensowna cena dla 30 letniego kierowcy z mniejszego miasta w Teksasie za najniższe ubezpieczenie, według szefa firmy Chrisa Gay, powinna wynosić około 4 centy za milę. Wielu użytkowników jednego rodzinnego samochodu też może zostać objęta ubezpieczeniem.
MileMeter, z siedzibą w Dallas, rozpocznie działalność latem w Teksasie i planuje szybką ekspansję do innych stanów. Pomysł ten spotkał się z uznaniem i znalazł się w gronie 7 finalistów w konkursie Startup Challenge organizowanym przez Amazon Web Services.
Podstawą obliczania stawki ubezpieczeniowej nie jest płeć, dlatego przedsięwzięcie to spodobało się Narodowej Organizacji Kobiet (NOW, . System ten nagradza kierowców, którzy jeżdżą mniej, co ma korzystny wpływ na ochronę środowiska. Zapowiada się świetnie!
Adres internetowy:
Foto:milemeter.com