Ekologia się opłaca

Wszystko jedno jakich metod się chwytają, wydają się plasować na pozycji liderów w swoich branżach i inicjują nowy trend w gospodarce.

Dlaczego warto?

Niektórzy mówią, że motywuje ich troska o środowisko naturalne, a inni chcą ciąć koszty lub zmniejszyć ilość odpadów. Niezależnie od motywacji firm takich przybywa w dużym tempie. 

W Waszyngtonie działa organizacja non profit o nazwie Centrum małej przedsiębiorczości i środowiska. Jej szef Byron Kennard nie boi się powiedzieć, że na naszych oczach dokonuje 
 się kulturowa i technologiczna rewolucja. 

Według przeprowadzonych badań aż 40% małych amerykańskich firm zainwestowało w przeciągu ostatnich 18 miesięcy w systemy optymalizacji zużycia energii. 13% zdecydowało się na wykorzystanie alternatywnych źródeł energii.

Zielonym przedsiębiorcom do gustu przypadły też innowacyjne pojazdy. 6% kupiło lub wzięło w leasing samochody o napędzie hybrydowym lub innym alternatywnym. 
18% przedsiębiorców zachęcało podwładnych do mniejszego zużycia paliwa, poprzez sponsorowanie biletów komunikacyjnych lub darmowy car sharing.

W Stanach Zjednoczonych małe przedsiębiorstwa zużywają aż połowę energii sektora przemysłowego. Wprowadzone zmiany i udoskonalenia pozwolą na zmniejszenie konsumpcji o 30%, co przełoży się o mniejszą aż o 18 milionów ton rocznie emisję dwutlenku węgla do atmosfery.

W Polsce zielony trend miarowo wkracza na salony. Przedsiębiorcy przyznają, że najczęstszą przeszkodą w dokonywaniu inwestycji jest brak wolnych środków pieniężnych. Zainteresowanie alternatywnymi źródłami energii jest ogromne.

Dlatego przy kolejnym ożywieniu gospodarczym możemy spodziewać się eskalacji ekologicznych inwestycji w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw.

Adres internetowy:

businessweek.com

Foto: businesweek.com

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top