Z przeprowadzonych badań wynika, że klienci internetowi w znakomitej większości będą nadal kupowali on-line. Co więcej prawie połowa respondentów, którzy do tej pory nic w sieci nie kupili, zamierza to uczynić w nadchodzącym czasie.
Polscy użytkownicy internetu stale się uczą. Często obserwują aukcje internetowe, nawet chętniej niż oferty sklepów.
Jak wynika ze stworzonego raportu rodzimy internauta świetnie wie gdzie, jak i czego szukać w sieci. Znacznie spadła popularność wyszukiwarek internetowych. Nie są już one źródłem pierwszej informacji o produktach.
Częściej natomiast korzysta się z porównywarek cenowych. Ich atrakcyjność wzrosła o kilka procent.
Serwisy aukcyjne i e-sklepy mają podobną liczbę użytkowników. Szczegółowe dane obrazują miażdżącą przewagę tych pierwszych.
Internauta poświęca przeciętnie w miesiącu:
- Ponad 5 godzin na obejrzenie aukcji/ 580 odsłon
- Zaledwie 45 minut w e-sklepie- 73 odsłony
Popularność aukcji można tłumaczyć chęcią poznania odpowiedniej ceny. Są tam bowiem wystawiane różne produkty i często po krótkiej wizycie internauta wie już ile wart jest jego przedmiot lub usługa.
Czytaj więcej w dzisiejszym wydaniu Gazety Prawnej
Adres internetowy:
gazetaprawna.pl