To ponad 8 milionowe miasto nie jest zbyt sprzyjającym miejscem do życia. Znajduje się ono na pustyni, gdzie opady deszczu rocznie wynoszą ok. 0,5 cm ! A do tego wilgotność (potencjalne źródło wody) powietrza sięga nawet 98 procent. Takie warunki atmosferyczne postanowili wykorzystać naukowcy z Uniwersytetu Inżynierii i Technologii UTEC wraz ze specjalistami z agencji reklamowej Mayo DraftFCB projektując billboard, który pobiera wilgoć z powietrza, a następnie zamienia ją w wodę pitną.
Takie rozwiązanie w pewnym stopniu rozwiązuje problem z dostępem do wody pitnej w peruwiańskiej stolicy. W jego wnętrzu zainstalowano 5 generatorów, których zadaniem jest pozyskiwanie wody pitnej dzięki tzw. zjawisku odwróconej osmozy. System gromadzi ją w specjalnych zbiornikach i takiej wody w ciągu dnia może zgromadzić w sumie 100 litrów. Z billboardu korzystają lokalni mieszkańcy.
Artur Stasiak
Adres internetowy: adweek.com
Zdjęcia:
adweek.com
Zobacz także:
Sprzedają wodę z kranu i zarabiają
Pomysł na torebkę jak z billboardu
Woda z kranu potrafi zabić bakterie. ActiveION
Jeździsz dużo po mieście – zacznij na tym zarabiać
Thank you for your sharing. I am worried that I lack creative ideas. It is your article that makes me full of hope. Thank you. But, I have a question, can you help me?